výchozí situaci
Nákup v rámci společnosti se v dnešní době musí zabývat mnohem více než jen zásobováním. Kupující musí zkoumat články, kontrolovat specifikace, získávat nabídky, provádět srovnání cen, iniciovat objednávky, zpracovávat stížnosti a případně pořádat výroční schůzky. Počet dodavatelů, se kterými firma spolupracuje, se zdá nekonečný.
Zejména u zdrojů dodávek s malým objemem je obtížná vyjednávací pozice a standardizace procesů. Pro nízké objemy zakázek není možné poskytnout dlouhé platební podmínky nebo je příliš nákladné zřídit rozhraní EDI.
Nákup prostřednictvím mnoha jednotlivých dodavatelů také vytváří procesy a úsilí v logistických a účetních odděleních. Zvládnutí standardizovaných procesů, jako jsou pokyny pro přepravu nebo jednotné platební podmínky, představuje velkou výzvu.
BOOSTRACK vám pomůže ve vaší nákupní transformaci!
Analýza BOOSTRACK
Přesně s tímto požadavkem se na nás obrátil náš zákazník, jeden ze 30 nejlepších dodavatelů automobilového průmyslu na světě s více než 14 pobočkami ve 100 zemích. V první řadě šlo o snížení počtu dodavatelů a zajištění bezchybné dodávky jejích C-dílů.
S konsignačním skladem od našeho partnera Lingemann firma těží z toho, že požadované zboží je vždy po ruce. Dlouhé dodací lhůty nebo zpoždění, až po materiálová úzká místa, která mohou masivně ovlivnit výrobu, jsou minulostí. Konsignační sklad, který se nachází v bezprostřední blízkosti areálu společnosti, umožňuje našim zákazníkům ušetřit na investičních nákladech na vlastní sklad zboží nebo dílů. Další výhodou je zjednodušené účtování v pevných intervalech, které minimalizuje administrativní náročnost.
Realizace
S hlavním zaměřením na dodávky zboží byla nejprve optimalizována strategie dodávek. Realizací konsignačních skladů bylo možné nahradit celkem více než 1000 dodavatelů. Instalace našich výdejních automatů BOOST.Tower včetně obsluhy plnění výrazně podporuje zaměstnance v jejich operativní práci.
Objednávky se zadávají přes zákaznický e-shop, který nyní pokrývá více než 90 % potřeby C-dílů.
Provoz a průběžná optimalizace
Náš zákazník těží ze zjednodušené správy C-dílů, což výrazně snižuje administrativní náročnost. Komplexní kontrola nad celým objednávkovým procesem je navíc stejně možná jako cílená standardizace pracovních procesů v logistice.
Do budoucna se plánuje rozšíření automatizace o další výstupní systémy jako BOOST.Tower, BOOST.Box a BOOST.Sensor.
Měřitelný úspěch
Zavedená opatření umožnila našemu zákazníkovi zaznamenat enormní úsporu času, snížení osobních nákladů a automatické zásobování zbožím. Výrazně ubylo nepohodlných pěších tras pro zaměstnance a odpadlo skladování definovaného zboží.